דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אישה כוחנית תמיד תמצא את עצמה במצב של בדידות זוגית - מדוע? 

מאת    [ 20/03/2012 ]

מילים במאמר: 454   [ נצפה 4988 פעמים ]

אישה כוחנית תמיד תמצא את עצמה במצב של בדידות זוגית - מדוע? 

 

 

כוחניות מובילה לבידוד

 

נשים רבות מחזיקות בעמדות כוחניות כלפי החיים. הן רוצות הכל, הן אינן מוכנות לוותר על דבר והן באות מגישה לוחמנית ותוקפנית לחיים. גם בזוגיות הן מתגלות כקשות, דוגמטיות ומאוד לא גמישות.

 

התוצאה בדרך כלל היא תמיד אותה התוצאה: נשים אלה הן לבד או שהן גרושות או שהן מנהלות יחסים של מאבקי כוח, יחסים קשים, דיסהרמוניים ובעיתיים בזוגיות שלהן. 

 

 

 

הגבר המושפל והדחוק

 

לצד אישה כוחנית תמיד קיים גבר מושפל, סמרטוט ודחוק - כי זה המקום היחידי הנותר לו לידה. אישה כוחנית אינה אישה קלה או וותרנית, ולכן קשה מאוד לשרוד לידה כאדם שלם, אלא רק כאדם חלקי, כצל חיוור של הדבר השלם והאמיתי. אישה כוחנית היא אישה שעומדת על שלה ונאבקת על כל דבר שהיא רוצה - מרכזי ומהותי או שולי וזניח - באותה דרגת להיטות וחוסר פשרנות.

 

התוצאה היא שגבר אינו יכול לשרוד לצד אישה כוחנית אלא רק בקוביה מאוד צרה ומצומקת שהולכת ומתגמדת עם הזמן. הטרגדיה היא, שבסופו של דבר אישה כוחנית מוצאת את עצמה לא עם גבר חזק ותומך אלא עם גבר חלש, מושפל ומחוק שאינו חופשי לתרום לה או לתת לה דבר.    

 

 

 

לבד עם כל הכוח  - אבל גם עם כל האחריות

 

מי שלא מוכנה לוותר, מי שלא מוכנה לבוא מגישה פייסנית, מי שלא מוכנה לבוא לקראת - תמצא את עצמה תמיד בעמדת כוח, אבל לבד עם כל האחריות. מי שרוצה שליטה מקסימלית בקשר תקבל גם אחריות וכאב ראש מקסימלי על הובלת הקשר.

 

חשוב להבין, ששליטה באה עם אחריות. לכן, נשים כוחניות רבות מגלות שמצד אחד הן אולי שולטות ומשפיעות על הקשר הזוגי שלהן, אבל מצד שני הן נותרות להתמודד לבד עם כל הבעיות. הן מגלות שהגברים ברחו מהן, ברחו מאחריות או מסורסים וחלשים מכדי לתרום להן דבר. 

 

 

 

שותפות זוגית מחייבת גישה פייסנית - כדי לתת מקום לגבר

 

הפרדוקס של האישה הכוחנית היא פשוט: מי שרוצה כוח תקבל לידה גבר מושפל וחלש. לעומת זאת, מי שרוצה גבר תומך, יוזם ומשקיע חייבת לבוא מגישה פייסנית, להגמיש את עצמה, לתת מקום לגבר ולוותר על השליטה ועל הכוחניות.

 

שותפות זוגית, להבדיל משליטה דיקטטורית וטרוריסטית על קשר, מחייבת גישה פייסנית מצד האישה והשארת מקום לגבר ליזום, לעורר, להוביל ולתרום את חלקו. גבר לא יתרום את חלקו לזוגיות אם לא יאפשרו לו מקום ומרחב לעשות זאת. רוב הגברים יעדיפו בסופו של דבר לוותר על יחסים עם אישה כוחנית ולבטא את היוזמה והעוצמה שלהם במקומות אחרים, עם נשים שמאפשרות להן יותר מרחב ביטוי ובאות מגישה יותר מפוייסת, מכבד ואוהבת.

 

 

וטיפ לסיום: כוחניות מובילה תמיד את הנשים לאותה התוצאה - מאבקי שליטה, מתח ועצבים בבית, גירושין ובדידות. אישה כוחנית חייבת ללמוד להיות אוהבת, מפרגנת, רגועה, נעימה ומעגלת פינות - אם ברצונה לבסס לעצמה מערכת יחסים זוגית ושותפות הרמונית עם גברים.

 

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב